Laman ini ibarat taman penuh ketenangan yang bertinta cinta rindu terhadap Pencipta Yang Maha Agung-

Laman Ini Umpama Taman Idaman Penuh Ketenangan Bertinta Cinta Dan Rindu Terhadap Khalik Yang Maha Pengasih Pengampun

http://www.ummutalhah.blogspot.com

28‏/10‏/2010

Kiranya Itu DugaanMU Aku Pasrah (Dedikasi buat kaum isteri yang bermadu/poligami)

Tuhanku
sesungguhnya aku menyedari dia adalah jodohku
cintaku terhadapnya hanyalah keranaMu
kumenerimanya kerana yakin dia mampu memberi sinar dalam hidupku

siapakah aku untuk menolak takdirMu
disaat aku mengecapi kebahagiaan
di sana ada insan lain yang memerlukan cinta darinya
sehingga dia penuh rela menyambutnya

hancurnya hati dan perasaan ini
sanggupkan dia membelakangi diri
dimana janji-janji setianya suatu ketika dahulu
siapakah yang sanggup menghadapinya

Tuhanku
andai itu takdirnya
aku rela dan pasrah
kubertanya dalam diri
mampukah aku menjadi seperti  hajar
apakah kusetabah aisyah

Tuhanku
akhirnya kutersedar dari mimpi
dia bukannya milikku mutlak
dia hanya pinjaman daripadaMu
kerana itu dia boleh jadi milik orang lain

Tuhanku
nafasku yag sesak makin tenang
dunia yang kelam makin terang
biarlah aku menyimpan kerelaan dihati
biarlah kumenghargai kasihsayang yang diberi
kerana aku,engkau dan dia sedang diuji ilahi

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق